lauantai 16. tammikuuta 2010

Huh hah.

Viikko on ollut kamalan vilkas ja vauhdikas! Hyvä, että oon pysynyt mukana. Reissattu on harkan takia pitkin ja poikin Lappia ja Oulun lääniä. Tykkään, koska tekemistä on ja muksa tutustua uusiin paikkoihin. Saapahan ainakin nähtyä, missä sitä vois olla duunissa sitten OIKEESTI. Täytyy kyllä sanoa, että voisin jopa kuvitella itteni töihin nuihin vastaanottokeskuksiin. Meinaan, on niissä sen verran vilskettä koko ajan!

Autossa istuminen on silti aika ankiaa hommaa. On pimmeetä, pimmeetä ja pimmeetä ja mun harkkaohjaaja hurjastelee ku viimistä päivää. Välillä se keskittyy kaikkeen muuhun niin paljon enempi, että hyvä jos tiellä pysytään. Okei, tuo oli vähän kärjistetty, mutta ymmärrätte pointin. Joudun siis istumaan penkissä pissit housussa kun niin kovasti jännittää, että millon kynnetään tienreunaa oikein olantakaa. Toisaalta reissaamisessa ja varsinkin autolla matkaamisessa on yks tositosi hyvä puoli! Saan tutustuttua mun ohjaajaan paremmin kun on "pakko" jutella. Jutskaillaan siis kaikesta, maan ja taivaan välillä. Nih, ja oon oppinut viikon aikana venäjää ja somaliaa muutaman sanan.

Привет = Privet = Hei! (tai joku muu hyvä tervehdys kun nähdään/soitetaan puhelimella)

меня зовут = menya zovut = minun nimeni on

Somaliaksi sairaala = ISBITAAL.

HYVÄ MINÄ!!!

Ens viikko on kans hiukan vilkas töitten osalta ja viikonloppu vielä vilkkaampi. Tiedossa olisi lentipalloturnaus Saariselällä. Torstain ja perjantain välisenä yönä pitäis hypätä meidän "joukkuebussiin" ja sunnuntaina huristellaan takasin kotiin. Voitte vain kuvitella kuinka olen väsynyt, siitä lentopallon (pailauksen) määrästä sitten sunnuntaina. Itkettää melkein jo valmiiksi. Ei sentään! Nuo pelireissut on aina niin kovin hauskoja ja ihan super lepposan letkeitä, ettei lisämausteena oleva urheilu tule häiritsemään "iltapelejä". Samaan aikaan Saariselällä on vielä jotku Tunturi Blues -karkelot, joten huippureissu tiedossa!

1 kommentti:

Äidin etätuki kirjoitti...

Kivvaa! Mie ku kävin siellä vastaanottokeskuksessa niin tuntu kyllä heti, että onpa täällä menoa ja meininkiä. Tosin onhan siellä vissiiin kakskymmentä työntekijääki jo heti alkuunsa ettei ihan pakolaistyön kaltanen paikka...

Olen kans itteäni sivistänyt somalian ja Burman (Myanmarin) wikitietoudella. Mietin jopa, että siinähän tienais hyvin rahaa ku lukis somalian kieltä ja alkas tulkkaamaan freelancena! Mutta ne kirjaimet... huooooaaaah. Ei mittään järkeä! :D