torstai 7. tammikuuta 2010

Ammatillinen osaaminen my ass!

Mullahan on tosiaan menossa tuo harjottelu ja p*ska sellanen onkin. Oon nyt 3 päivää istunu puoli yhdeksästä neljään koneen ääressä. Oon surffannut kaikilla mamu-sivuilla mitä on ikinä olemassa, lukenut vertaistoiminnasta miljoona artikkelia ja nettijulkaisua. Eikä siinä mittään, aihehan on oikein mielenkiintonen ja mulla kiinnostaa tuo maahanmuutto/turvapaikanhaku/pakolaisuus-hässäkkä.

Kuiteski silti kaikesta huolimatta mulla hajuaa pää! Oon jo tässä vaiheessa taas kyseenalaistanut ammatinvalintani n. triljoona kertaa ja pelkkä ajatus siitä, että istun koko loppu elämäni neljän seinän sisällä pistää mut melkein itkemään. Miksen koskaan löydä sellasta harjoittelupaikkaa, jossa mut pistetään kokoajan tekemään jotain. Saisin vaikka juosta ympyrää! Seki ois enempi hyödyllistä, entä tuo kökötys niska vinossa päätteen edessä. Aaaaaaargh!

Oon jo kauan aikaa halunnut alkaa parturi-kampaajaksi, mutta oon edelleen sitä mieltä, että sekin on p*ska ammatti. Kukaan ei arvosta sun työtäs ja joudut kaikkien ällöttäviä päitä hiplaamaan, vaikket tahtoiskaan. Varsinkin jos rupeaa yrittäjäksi on kauheen vaikee sanoa "ei" asiakkaille. Sehän ois sama ku hyppäis sillalta alas. Varma konkurssi siis. Haluaisin siis olla vain kaikkien ihana hiuksisten hiustenlaittaja. Onkohan se mahdollista? Suoraan Hollywoodiin koulunpenkiltä?

Sitten tuossa ihanan harjoittelun ohella pitäis miettiä omaa ammatillista osaamista ja kaikkia hienoja juttuja. No, mitenköhän ihmeessä ne siellä koulussa kuvittelee, että mun ammatillisuus kehittyy surffatessa netissä? Toki, oon ammatillisesti tosi taitava kuluttamaan aikaa ja lukemaan juttuja. Vähän osaan jo ammatillisesti kirjoittaa ja tosi ammatillisesti copy-pastettaa. Oon niin ammatillisesti pätevä henkilö, ettei kukaan mahda mulle mitään. Sitten kun valmistun, niin pääsen joka paikkaan töihin mihin haluan, koska mun ammatillisuus on niin laajaa ja varsinkin tietopohja sosiaalialalla vielä laajempaa, että heikompaa hirvittää! Mulla itsellänikin hirvittää tää mun ammatillinen pätevyyteni jo niin paljon, että oon jo miettiny mihin laitan tän kaiken mun ammatillisuuden. Päähän se ei kohta enää mahdu.

PS. Osaan myös tosi ammatillisesti pelata Bejeweled Blitziä Facebookissa.

3 kommenttia:

Reedani kirjoitti...

Ootko aatellu, että Bejeweled Blitziä pelaamalla kuitekki kehittyy reaktiokyky, värien havannointi, sekä huonojen siirtojen kautta monipuolinen sanallinen ilmaisu.. että ei se hukkaan mene :)

Karoliina kirjoitti...

En ole ajatellut. Tosin joudun pelaaman sitä salassa, ettei kehtaa oikein kirota.

Reedani kirjoitti...

Nooo, jos salassa pelaat, niin siinähän sitte toisaalta kehittyy tarkkavaisuus ja nopeus myös toisaalta, ko yrittää äkkiä napsauttaa jollekki toiselle sivustolle. :D
Mie en ole vielä joutanu pelaamaan, son omituista.