torstai 27. tammikuuta 2011

Blogituttaa(ko)!!

Enpä tiiä onko se hyvä vain huono asia, että mulla haluttaa tehä koko ajan ihan hulluna päivityksiä. Ehkä se on kuitekki hyvä juttu. Se, että mulla ei oo oikiasti mitään tekemistä, vähän niinko unohtuu, ko leikin, että mun pitää päivitellä tänne blogiin kaikkia järkevää (turhanpäivästä). Ja muutekki kohtuu kauan olin päivittelemättä tätä sillälaila "säännöllisen epäsäännöllisesti" ko oltiin Portugalissa. Sillon piettiin reissublogia, joten oma jäi vähän vähemmälle huomiolle. Nyt yritän sitten kompensoida tätä tilannetta. Kai.

Enivei. Mulla on niinko kaks asiaa mistä haluan avautua. Ensin on viikon "kirjallisuuspiirin" vuoro ja sitten tulee viikonlopun menovinkit. Jotenki naurattaa ajatus siitä, että minä tarjoan menovinkkejä, ko hyvä jos itelä on mittään elämää, mutta olkoon tämä nyt sellainen poikkeustilanne, koska mulla oikeasti on menoja ja meininkejä tiedossa ainakin kahdelle tulevalle v-lopulle. Hurraa!

Oolrait. Eli nyt sitten tähän kirjallisuuspiirin pariin. Oon alkanut käymään kirjastossa taas ihan kunnolla eli ainaski kerran viikossa. Aina en toki saa kaikkea luettua mitä sieltä raahaan kotiin, ko oon sellanen mieliala-lukija. Mulla saattaa tulla lukemis-fiilis ihan tosta vaan ja luen monta kirjaa viikon sisään. Sitten joskus ei kiinnosta minkään vertaa ja yhden kirjan läpi kahlaaminen saattaa kestää useita viikkoja. Ehkä jopa kuukausia. Mikä on sinänsä kamalaa, koska haluaisin lukia paljon enemmän mitä nyt luen, vaikka luenki varmaan koko Suomen asukkeihin verrattuna aika paljon. Mun mielestä kaikki ihmiset, jotka lukee on tosi älykköjä. Eli voin siis sanoa itseänikin vähän älyköksi. Ainakin mulla on "turhatieto" hallussa silleen semi-hyvästi.

Kirjastosta siis bongasin pari kirjaa ja kaupungissa asioidessa poikkesin divariin, josta mukaan tarttui pari kirjaa. Oon tällä hetkellä kovin innostunut roskakirjallisuudesta ja kaiken maailman novellikokoelmista. Esimerkkeinä mainittakoon roskasta Himoshoppaajat ja novellikokoelmista Rosa Liksom. Noh, Liksomista oon kyllä tykännyt jo vajaa 10 vuotta sitten. Joskus yläasteella taisin lukea yhden Liksomin novellikokoelman ja siitä se ajatus sitten lähti.

Mutta palaten nyt tähän ideaan/asiaan niin tarkoitus olisi seuraavana syventyä nuihin kolmeen opukseen. Ainut, josta on minun korviini kehuja kuulunut on tuo Elias Koskimiehen Korusähkeitä. Sitä jossain laadukkaassa naistenlehdessä kehuttiin aika paljonkin. Eniten odotan kuitenkin silti ehkä tuota divarilöydön lukemista, eli Hanna Haurun Liian Pienet Sandaalit -novellikokoelmaa. Sen idea on yksinkertainen ja jokaiselle tuttu. Jalat on liian isot, hiukset liian kiharat, korvat isot ja polvet muhkuraiset. Koska en kuitenkaan ite ole vielä kirjaa avannut, enkä edes takakantta kovin tarkoin lukenut, niin kavoin teille vähäiset blogini lukijat (minä + kaks muuta) KIRJA-ARVOSTELUN ks. läpyskästä.


Niin ja sitten vielä ne viikonlopun menovinkit. Jos kaipaatte elämäänne rytmiä ja rytinää, mukavaa menoa ja meininkiä, sekä uusia ihmisiä.. niiin suosittelen, että pysytte kotona ja tutustutte uuteen treffipalveluun nimeltään BADOO. Ilmeisesti tämä kyseinen firma on "lainannut" hyväuskoisten ihmispolojen facebook-profiileja omille sivuilleen. Tämä tekeekin Badoo:sta erittäin pätevän ja luotettavan tahon, jos haluaa heittäytyä nettideittailun maailmaan. Jos kuitenkin löydätte minut ks. sivustolta, niin voin kertoa heti samantien, että en etsi seuraa viikonlopun viettoon (enkä kyllä muutenkaan), sillä suuntaan Pakkasukko Blues & Jazz festareille.

PUSMOI!

1 kommentti:

Äidin etätuki kirjoitti...

POIKARAIDALLISESSAPYJAMASSA ON IHANA! IHANAIHANA! Tai ainaki se leffa. SE LEFFA ON NIIN IHANA! Vaikka se onkin niin kamala. Sun on pakko kattoa se! Se meni suorilta mun lemppari leffojen joukkoon. Mulla on vissiin joku fetissi noita juutalaisvainoleffoja kohtaan, mutta se oli niin hyvä. Kun se oli niin hassusti kuvattu/kirjoitettu sen pojan näkövinkkelistä. Oih ja voih. Pitää nähdä see uusiksi.