torstai 7. lokakuuta 2010

Korkort Ajokortti.

Kyllähän sen tietää, että jos minä nään Portugalisa yhenkään oikiasti minun mielestä hyvännäkösen miehen niin se ei missään nimesä voi olla paikallisia. Vaan sen täytyy vähintäänkin olla aivan eri maasta. Toivottavaa on, että jopa eri planeetalta. Eilen siis ihimeen kaupalla törmättiin pariin jenkkiin, yhteen ranskalaiseen ja yhteen englantilaiseen ihimiseen. Jokka oli Portugalisa "tourilla", eli siis musiikki-ihmisiä. Soittivat jottain Amerikkalaista folk-muusikkia, joka liitty jotenki Country-musaan ja johonkin muuhun. Minulta meni vähän ohi. Enivei. Ne tyypit kuitekki jostain ihimeen syystä pysähtyivät Castelossa, ennen menua Lissaboniin ja terve. Siinä se oli. Kalju mies ja paljon tatuointeja. Siis aivan pesunkestävä renttu, joka ei ole pävääkään opiskellut vaan teheny mitä kummallisimpia asioita elämässään. Voiko ihiminen parempaa toivua? -Ei voi! No olipahan ainaki hauska ilta ja ihanan romanttisesti kömmin Miss J.n viereen nukkumaan, niinku aina ennenki.

Ainiin, olen unohtanut kertoa teille, että nimeni on nykyjään sitten Ajokortti Korkort. Ainakin apteekin myyjän mielestä, joka pätevänä ihmisenä oletti, että minun (ja monen muun suomalaisen) nimi on siinä ajokortin yläreunassa. Ei missään nimessä se NIMI, jota osoitin sormella ja sanoin, että "Tämä tässä on meikäläisen sukunimi ja tämä etunimi, että nytko minä niitä osotan niin minä oletan, että sinä älyät". Ei älynnyt. Olen virallisesti siis Ajokortti Korkort. Oli hiukan naurussa pitelemistä kun myyjä löi kuitin käteen, mutta eihän siinä kehannut alkaa mittään ääniä päästelemään. Piti juosta ulos putiikista. Aattelin, että näinkin typeriä asioita tapahtuu vain huonoissa suomalaisissa sketseissä. Olin väärässä. Näin tapahtuu myös tosielämässä. Ainakin minun.

Ainiiiiin. Paras tai järkyttävin uutinen tältä reissulta on se, että olen juonut todistetusti 3 pulloa olutta. Ei herranen aika! Oon menosa sekasin! Mulla on oikiasti ikävä LONKEROA. Jos voisitte lähettää yhen korin, niin oisin kiitollinen. Kalja turvottaa.

Ei kommentteja: